14/4 -11

Nu är jag så jäkla trött på att leva fattigt, jag vill ha ett jobb och tjäna pengar och det är nu!
Trött på att (inte riktigt men nästan) behöva vända på varenda krona..
De är så mycket jag skulle behöva köpa och vilja köpa, men pengerna räcker inte till de.
Min soffa har brakat ihop (igen) och skulle vilja köpa en ny, balkongmöblerna som jag fick av min snälla bror och hans flickvän för två år sedan börjar ramla ihop, så ny balkongmöbler skulle jag också vilja ha. Mina kläder börjar bli förstora, nu kan jag ta på mig och ta av mig mina jeans utan att ens knäppa upp knappen, de är förstås positivt men skulle vara ennu roligare om jag hade råd och köpa nya jeans som passar. Min säng börjar bli dålig, ingen panik än men endå. Nya gardiner skulle jag också vilja ha.. Åhh, varför ska det vara så svårt att få tag på ett jobb? Tro mig jag försöker verkligen.
Så nu ska jag gå ner till IF metall och gå ur facket, har inte råd att vara med längre. Stannar självklart med i A-kassan, jag är inte dum, så slipper man börja om helt på noll när jag väl får ett jobb. Pratade med 3 i går också och kollade om jag kunde byta abonemangsform, men de gick inte..

Hoppas det ordnar sig snart..

I morgon åker jag ner till Stockholm och hälsar på min älskade kusin, har inte sett hur hon bor än så de ska bli kul. Lite skönt är det faktiskt också att komma i väg hemmifrån över en helg.



Några år sedan på en kryssning, kul hade vi! Hoppas vi har lika kul i helgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0